The Essential Hair Nutrition For Healthy Hair

Mar 9, 2020

Introduction

We are what we eat. This means that the nutrition we get from food (or health supplement) is the main contributor to our health and beauty. Focusing on hair, do you know that many hair problems are because of hair nutrition deficiency? Following is the signs indicating your hair is having nutritional deficiency:

  • Hair loss
  • Hair thinning
  • Dry hair
  • Dull hair
  • Brittle hair
  • Premature greying of hair

 

The hair follicle cells have an active metabolism, which requires ranges of nutrients to ensure new hair formation and healthy, strong hair growth. Let’s take a look at the essential hair nutrition list!

Protein

The hair strand majorly consists of protein. Low or inadequate protein intake from food affects the entire hair growth cycle, resulting in hair problems. The new hair is unable to grow normally because not getting sufficient building blocks to form the hair. On the other hand, the growing hair becomes weak, dull, dry, thin, brittle, easily split and fall off. Among all proteins, L-cysteine has shown numerous positive improvements in promoting healthy hair growth and reducing hair loss. It is especially necessary to provide strength and rigidity to hair keratin as the basic building block and increase growth factors in hair growth.

Vitamin C

This nutrient is good for skin, immune health, and also necessary for your hair! It is essential for collagen synthesis and cross-linkage of hair keratin fibers in hair formation. Not enough vitamin C in the body decreased the keratin cross-linkage, ended up giving the “corkscrew hair” appearance.

Vitamin B Groups

These including Vitamin B3 (nicotinamide), Vitamin B5 (pantothenic acid), Vitamin B6 (pyridoxine), and Vitamin B7 (biotin). All are to improve hair nutrition and increase hair follicle metabolism.

Minerals

Sufficient hair minerals play a similar role as the vitamins, i.e. provide nourish to growing hair. These minerals are zinc, iron, and copper. Zinc is needed by many enzymes in body functions, including acting as the enzyme activator for hair building. Iron essential for hair building and growing rate; deficiency impaired keratin production, which makes the hair thin and brittle. Copper is crucial for the crosslinking between keratin fiber which then keeps the hair strong.

Herbs

There are many alternative herbal ingredients used in managing hair issues. One of the popular herbs is named Horsetail extract. Its extraction contains silica, which is for healthy hair growth, hair texture and restores natural shine of hair tone. Some even said the Horsetail extract might also prevent the premature greying of hair.

No matter you are having any hair problem or wish to have healthy hair, you should replenish yourself with the essential hair nutrition starting today! This can revitalize your hair strand from within for stronger, healthier and shiny hair.

References
  1. Finner AM. 2013. Nutrition and Hair: Deficiencies and Supplements. Dermatol Clin Vol 31: 167-172.
  2. Goldberg LJ & Lenzy Y. 2010. Nutrition and Hair. Clinics in Dermatology Vol 28: 412-419.

保持头发健康的所需营养素

Mar 9, 2020

简介

有一句英语名言“We are what we eat”, 意思就是我们选择的食物决定我们的健康。这意味着我们的健康和外表都取决于我们从食物(或保健品)中所获得的营养。就以头发来说,您可否知道许多头发问题都由头发营养不足所引起的?以下是表明您的头发营养不足的迹象:

  • 脱发
  • 头发稀疏
  • 头发干燥
  • 头发无光泽
  • 头发易脆
  • 头发过早灰白

头发的毛囊细胞具有活跃的新陈代谢, 需要各种营养素以确保健康又强壮的新发生长。让我们来看看保养头发所需的基本营养清单!

蛋白质

发束主要由蛋白质组成。饮食上蛋白质摄入量不足会影响整个头发的生长周期,从而导致头发出现问题。新头发会因为建发的基本结构不足而无法生长。另一方面,正在生长的头发也会变得脆弱,暗沉,干燥,稀薄,易脆,容易分裂和脱落。在所有蛋白质中,L-半胱氨酸在促进健康的头发生长和减少脱发方面有着许多显著效果。L-半胱氨酸作为组成头发角蛋白的基本结构, 它能够为头发角蛋白提供强度和韧性,并增加头发生长因子。

维生素C

维生素C 对皮肤,免疫力和头发健康扮演着重要角色。它对促进胶原蛋白合成和头发角蛋白的交联结构至关重要。体内缺乏足够的维生素C 会降低角蛋白的交联,导致头发呈现出好像“开瓶器”的外观。

维生素B群

这些包括了维生素B3(烟酰胺),B5(泛酸),B6(吡哆素)和B7(生物素)。这些维生素能改善头发营养状况和增加头发毛囊的新陈代谢。

矿物质

对于头发而言,足够的矿物质起着与维生素类似的作用,即为头发生长提供营养。这些矿物质是锌,铁和铜。锌是维持人体功能中许多酶的组成成分,包括作为酶激活剂来促进头发生长。铁对头发生长和生长速度尤其重要;缺乏铁质会使角蛋白的生产受到干扰,从而导致头发稀疏和易脆。铜对于角蛋白纤维之间的交联至关重要,并维持头发韧性。

草药

现在有许多草药用于治疗脱发问题,其中就有一种广为流行的草药名为马尾草提取物。其提取物含有二氧化硅,可促进健康头发生长,改善发质并恢复自然发色光泽。甚至有些还说,马尾提取物可以防止头发过早变灰白。

无论您有任何头发问题或希望拥有健康的发质,从今天起您该开始给头发补充它所需要的营养!从内部修复发丝,使头发更强壮,更健康和更​​有光泽。

参考文献
  1. Finner AM. 2013. Nutrition and Hair: Deficiencies and Supplements. Dermatol Clin Vol 31: 167-172.
  2. Goldberg LJ & Lenzy Y. 2010. Nutrition and Hair. Clinics in Dermatology Vol 28: 412-419.

Nutrisi Penting untuk Rambut Sihat

Mar 9, 2020

Pengenalan

Diri kita dicerminkan oleh corak pemakanan. Ini bermakna, nutrisi yang kita dapat dari makanan (atau suplemen kesihatan) memainkan peranan penting dalam kesihatan dan kecantikan. Dilihat pada rambut, tahukah anda, kebanyakan masalah rambut berpunca dari kekurangan nutrisi? Berikut adalah tanda-tanda rambut anda mengalami kekurangan nutrisi:

 

  • Rambut gugur
  • Rambut nipis
  • Rambut kering
  • Rambut kusam
  • Rambut rapuh
  • Uban pra-matang

 

Sel folikel rambut mempunyai metabolisme yang tinggi, di mana ia memerlukan nutrien-nutrien yang mampu mengekalkan pembentukan rambut baharu dan pertumbuhan rambut yang sihat dan kuat. Mari lihat senarai nutrisi penting untuk rambut!

Protein

Setiap helaian rambut mengandungi protein. Kekurangan pengambilan protein dari sumber makanan akan menjejaskan keseluruhan kitaran pertumbuhan rambut, dan seterusnya menyebabkan masalah rambut. Rambut baharu tidak dapat tumbuh secara normal kerana tidak mendapat bahan asas yang mencukupi untuk pembentukan rambut. Selain itu, rambut yang tumbuh akan menjadi lemah, kusam, kering, nipis, rapuh, mudah bercabang, dan gugur. Dalam kebanyakan protein, L-cysteine telah menunjukkan peningkatan positif dalam pertumbuhan rambut sihat dan mengurangkan keguguran rambut. Sebagai bahan asas pembentukan rambut, ia sangat penting untuk menguatkan keratin rambut dan meningkatkan faktor pertumbuhan untuk rambut.

Vitamin C

Nutrien ini bermanfaat untuk kulit, kesihatan imun, dan juga bagus untuk rambut! Ia penting untuk penghasilan kolagen dan penyambungan serat keratin dalam pembentukan rambut. Kekurangan Vitamin C dalam badan akan menjejaskan penyambungan serat keratin, dan seterusnya menjadikan rambut kusut.

Kumpulan Vitamin B

Kumpulan Vitamin B termasuk Vitamin B3 (nicotinamide), Vitamin B5 (asid pantotenik), Vitamin B6 (pyridoxine), dan Vitamin B7 (biotin). Kesemuanya dapat meningkatkan nutrisi rambut dan metabolisme folikel rambut.

Mineral

Mineral rambut yang mencukupi berperanan sama seperti vitamin iaitu membekalkan nutrien kepada rambut. Mineral tersebut adalah zink, zat besi, dan kuprum. Zink diperlukan oleh enzim-enzim dalam fungsi badan termasuklah bertindak sebagai pengaktif enzim untuk pembentukan rambut. Zat besi penting untuk pembentukan dan kadar pertumbuhan rambut; sekiranya tidak mencukupi, ia akan menjejaskan penghasilan keratin dan menyebabkan rambut nipis dan rapuh. Kuprum pula penting dalam penyambungan serat keratin yang berfungsi untuk mengekalkan kekuatan rambut.

Herba

Terdapat banyak herba alternatif yang digunakan untuk menyelesaikan masalah rambut. Antara herba yang terkenal adalah extrak Horsetail. Ekstrak herba ini mengandungi silika yang membantu dalam pertumbuhan rambut sihat dan pemulihan tekstur rambut. Ia juga mampu menjadikan rambut kembali bersinar dan menghalang daripada terjadinya uban pra-matang.

Tidak kira sama ada anda mengalami mana-mana masalah rambut atau inginkan rambut yang sihat, anda perlu mendapatkan nutrisi penting untuk rambut, sekarang! Ia dapat merangsang pertumbuhan setiap helaian rambut anda dari dalam, untuk rambut yang lebih kuat, sihat dan bersinar.

Rujukan
  1. Finner AM. 2013. Nutrition and Hair: Deficiencies and Supplements. Dermatol Clin Vol 31: 167-172.
  2. Goldberg LJ & Lenzy Y. 2010. Nutrition and Hair. Clinics in Dermatology Vol 28: 412-419.